Previous
Next

SAÓ 2021

Diumenge 10

Al Centre d’Art i Natura de Farrera.

9è Aplec Saó 

El diumenge 10 d’octubre, a les 11h del matí, us convidem al 9è Aplec Saó. Es farà un recoregut per la Coma de Burg per gaudir de les intervencions artístiques proposades en plena natura.
Participants: Roser Gabriel (música), Ivet Eroles (escriptura i poesia) i Clara-Lane Lens (Pintura).

Horari:

  • 11.00h Acollida i presentació del 9è Aplec Saó.
  • 11.30h Inici del recorregut amb passejada per a visitar els indrets on les autores presentaran les seves obres.
  • 14.00h – aprox. pausa per dinar (aquest any, degut a les restriccions per la covid19, el CAN no podrà proporcionar el dinar i caldrà portar-ho de casa).
  • 16.00h Sessió de tarda amb la presentació dels projectes: Natura Llibres (llibreria) #TerraTecaTraca (programa d’art, ruralitat i ecologia) i la Tartera (espai de creació)

Jornada de debat Saó_1:
Pirineu: Emergència cultural

Dilluns 11

Al Centre d’Art i Natura de Farrera.

Amb la participació de Jorge Riechmann, José Albelda i Guillem Lluc

Aplec diumenge 10

Artistes PARTICIPANTS

Enguany participaran a Saó tres artistes de diferents disciplines.

Roser Gabriel
Músic

Aquesta pallaresa acordionista formada a Catalunya (L’ESMUC) i a Finlàndia (Sibelius Academy de Helsinki) treballa com a professora de música i ha presentat recentment el seu projecte  ‘L’arbre humà’ al Dansàneu, on planteja des de la música una reflexió sobre l’entorn natural i la connexió que hi tenim. 

Clara-Lane Lens
Pintora

Clara-Lane Lens és una artista visual que va néixer a Bèlgica i treballa des d’una pintura atemporal i contemporània on està molt present el cos humà.

Ivet Eroles
Poetessa i escriptora

Va estudiar periodisme a la UAB i, més endavant, un màster en Antropologia Visual a la UB. Nascuda a un poble del Montsec, després de voltar món va decidir tornar a establir-se en un entorn rural i de muntanya, com és el Pallars Sobirà. El seu interès per la història de les dones rurals la porta a escriure i investigar sobre elles.

Obres i textos de les artistes

Infinite Discontinuity

Clara-Lane Lens

Text de presentació de l’obra Infinite Discontinuity

Previous
Next

(Text original en anglès)

Infinite Discontinuity
consists of a series of drawings I have been inspired to make during my first week at Centre d’Art i Natura. As I usually always draw and paint people, that is how I started my creative journey in the residency. The people I drew are non-exisiting. They are made up, straight from my mind onto the paper. Inspired by the colours and the moods I experienced in these mountains. Slowly but surely I pushed myself out of my comfort zone, and by daily walks and moments of meditation in this honest nature which I am surrounded by, I started drawing my own interpretations of it. These are the other part of the drawings I present to you during SAO. And although they are of a different subject than the portraits of people, to me both are quite similar. They came from the same source of inspiration and colours, they are very connected. Nature and people always are, the Pyrenees just allowed me to realise that and to translate it on paper.

The title ‘Infinite Discontinuity’ to me, means the opposite of working in a continuous way. Working in a way that evolves together with the creator, with nature. A way of working that is unpredictable. The only constant is time.

(Català)

Discontinuïtat infinita 
consisteix en una sèrie de dibuixos que m’han inspirat i he fet durant la primera
setmana al Centre d’Art i Natura. Com acostumo a dibuixar i pintar sempre a la gent, així vaig començar també el meu viatge creatiu a la residència. Les persones que he dibuixat no són reals. Sorgeixen de la meva ment cap al paper. Inspirades en els colors i els estats d’ànim que he experimentat en aquests muntanyes. Lentament, però amb seguretat, m’he apartar de la meva zona de confort, per caminar diàriament i buscar
moments de meditació en aquesta natura honesta que m’envolta,  així he començat a dibuixar les meves
interpretacions d’aquesta. I aquesta és l’altra part dels dibuixos que us presento durant aquest SAO. I tot i que tenen un tema diferent dels retrats de persones, per a mi tots dos són bastant similars. Venen de la mateixa font d’inspiració i colors, estan molt connectats. Natura i
gent sempre ho estan, els Pirineus m’han permès adonar-me’n i traduir-ho al paper.

El títol “Discontinuïtat infinita” per a mi significa el contrari de treballar de manera contínua.
Treballar d’una manera que evolucioni juntament amb el creador, amb la natura. Una manera de treballar que és
imprevisible. L’única constant és el temps.

CICLES INTERNS

ROSER GABRIEL

Previous
Next

TOTS ELS COLORS DEL FOC

Ivet Eroles

Previous
Next

Relat complementàri  d’Ivet Eroles: Natura Morta
Publicat la tardor del 2020

Projecte PARTICIPANTS

Aplec diumenge 10

Projectes que es presentaran a la tarda.

Natura Llibres
Llibreria sobre natura i espai cultural a Alins

La tartera
Espai de creació a la Seu d’Urgell

Terra Teca Traca 
Programa d’art, ruralitat i ecologia

obres

Presentació de les obres

1. Insecte invasor en extinció

de 'Domestic Wild’ amb Ariane Patout I René Müller:

FITXA TÈCNICA:

INSTALACIÓ 1
TITOL : INSECTE INVASOR EN EXTINCIÓ
MATERIAL: arbre mort CREMAT (Pi Roig) recuperat de la zona de le Bordes de la Coma + branques d’avellaner + figures de metall
MIDES: 7,5 metres longitud

INSTALACIÓ 2
TITOL : INSECTE INVASOR EN EXTINCIÓ
MATERIAL: 2 troncs d’arbre mort (Pi Roig) recuperats de la zona de le Bordes de la Coma + figures de metall + 2 campanes de vidre
MIDES: 140 cm. aprox. alçada

2. Un camino posible

de Coco Moya

  • IMPORTANT: Per aquesta obra cal portar mòbil amb auriculars o cascs! Cal baixar-se la següent aplicació: https://explore.echoes.xyz i buscar “Un camino posible” per obrir la peça i escoltar-la als espais del camí a on. 

Esta pieza sonora es una muestra del trabajo en proceso que está llevando a cabo Coco Moya en Farrera durante su residencia de investigación. A lo largo del camino a la ermita de Mare de Deu de la Serra iremos encontrando extractos de las composiciones, que acompañarán al oído en una lectura especulativa del paisaje, abriendo posibles imágenes en nuestro interior de lo que estas piedras pueden hablarnos. La ermita, como una cueva, acoge la resonancia de un habitar que también modifica, imagina y se construye a sí mismo en ese diálogo con su territorio.

Un cop descarregada l’app ECHOES i la peça “Un camino posible” de Coco Moya podreu fer el camí de Farrera a l’ermita de la Mare de Déu de la Serra, i a mida que entreu en els cercles que surten al mapa (heu d’activar el GPS del vostre mòbil) s’activaran les músiques que Coco ha composat i les podreu escoltar a mida que camineu (recomanem cascos).

3. Carpinteros

De Míriam Isasi

Techno y danza conviven en esta pieza performativa, generada a partir de una investigación sobre la colonia de pájaros carpinteros localizada en el Parque Natural de Izki (Euskadi). La artista establece conexiones entre los reclamos de los pájaros carpintero empleados por los ornitólogos, la plasticidad del bosque y los sonidos emitidos por la antena Duga-3, conocida como “el pájaro carpintero ruso”. En esta ocasión, con motivo de la 8é del Aplec Saó, se ha considerado oportuno establecer ciertas conexiones del paisaje entre Euskadi y Cataluña basadas en el habitar del pájaro carpintero.

FICHA TÉCNICA DE LA PIEZA AUDIOVISUAL
.HD Video CARPINTEROS. (color/ sonido)
Duración: 7`40`

Teaser (1 minut)